سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سی سال بعد از انقلاب و قبل از فجایع غزه برای قدس راهپیمایی کردیم و حالا نیز بعد از غزه تنها کاری که کردیم همان راهپیمایی ست . سی سال سعی کردیم با اعراب ، از کشورهای خلیج گرفته تا مصر و دیگران که دلارهایشان را خرج ارتش صدام کردند حسن رابطه داشته یا آن را بهتر کنیم و حالا نیز بعد از غزه اولین چیزی که نگرانش هستیم همان برهم نخوردن دوستی مان با کشورهای برادر است ! سی سال فقط شعار مرگ بر اسراییل سر دادیم و اکنون که او شعار مرگ بر مسلمانش را براحتی عملی می کند ما فقط برای روسای جمهور ونزوئلا و نیکاراگوئه و ... نامه ی واغربتا می فرستیم ! سی سال حدیث پیامبر ص را از رسانه هایمان پخش کردیم  که " اگر مسلمانی ندای هل من ناصر برادر مسلمانش را بشوند و به یاری او نشتابد مسلمان نیست "و حال که تمام غزه هم صدا برادران مسلمانشان را به یاری می طلبند ، ما فقط بیانیه می دهیم و اسراییل را محکوم می کنیم !

ائمه جمعه یا اهالی منبر آیا حرفی جز این که از رهبرتان جلو نزنید هم بلد هستند ؟ چرا هیچکدامشان عملکرد نظام را برای مردم تحلیل و قابل هضم بیان نمی کنند ؟ خط قرمز نظام تا کجاست ؟ آیا اصلا خط قرمزی هم وجود دارد ؟ یا غزه یک تراژدی تمام عیار است برای تبلیغات نرم سیاست خارجه ی ایران ؟ غزه قربانی شود تا مردم جهان بیدار شوند ؟ حتی بالاتر ! غزه قربانی شود تا حکام عرب سقوط کنند ؟ باز هم بالاتر ! غزه قربانی شود تا اسراییل در باتلاق آن فرو رود ؟ آیا این منصفانه ست ؟

یا آن اسلامی که خودتان یادمان دادید اسلام نبود یا ...
برای قضاوت زود است ولی اگر آنچه توقع نیست تا آخر پیش برود آنگاه می توان فهمید انقلاب دست محافظه کاران افتاده است .

چهارشنبه 18 /10/87 - روز عاشورا مصادف با دوازدهمین روز حملات اسراییل به غزه

 

غزه 2- بی بخاری مسئولان در قبال غزه
نخواندن این متن به اهالی محترم خشک مقدس توصیه می گردد


وقت است که درد را مداوا برسد
جان بر لب شیعیان دنیا برسد
گوساله پرست ها مدرنیته شده اند
از وادی طور کاش موسی برسد

هفت روز از جنگ غزه گذشت . دلمان بی خود خوش بود که رهبرمان بیانیه داده اند و دفاع از مظلومین فلسطین را وظیفه ی همه دانسته و مسئولین مان را به انجام وظایفشان تذکر داده اند ! این بود تمام قدرت ایران ؟ یا نه . حتی کمی از قدرت آن ؟ رییس جمهور و دولت هلوکاست ستیزمان هم که تمام زورشان فقط به سخنرانی ها و اجلاس های مشترک محدود شده . همه ی یاری نمایندگان مجلس مان هم تا اینجا رسیده که دولت را موظف کنند زین پس ورود کالاهای وابسته به سرمایه داران صهیونیسم را ممنوع کند ! لابد فکر میکنید این وسط فقط صدا وسیماست که دارد برعکس همیشه به وظیفه ی خودش خوب عمل میکند ؟ ... خیر . برای جوابش برگردیم به اولین سطر ، بیانیه ای از رهبری که می رفت تا کوره امیدی در دلها ایجاد کند . اینبار مضمامین قدری متفاوت بود . محکومیت سران عرب ، شیوخ الازهر ، رسانه های وابسته و در نهایت آمریکا .اما با لعابی محافظه کارانه که به مرور زمان در این هفت روز پررنگ تر شد ! شاید رهبر معظم مان مصالح مهمتری را مد نظر دارند که به خود اجازه ی ورود جدی تر را در این مساله نمی دهند. شاید یکی از این مصالح بیدارتر شدن امت اسلام و عریان تر شدن نفاق سران عرب و منفورتر شدنشان در بین امت اسلام باشد . اما اکنون دیگر روز اول نیست . هفت روز گذشت .بر شدت قتل و عام جلادان اسراییلی افزوده تر شده تا جاییکه طولانی بودن جنگ را در رسانه ها وعده می دهند . چند روز دیگر باید بگذرد و چند زن و کودک بی گناه دیگر باید کشته شوند تا مصلحت اندیشی های اهل فتوا به آخر برسد ؟ شاید مصلحت دیگرشان ، حفظ رابطه با برادران حاکم عرب مان است ! به هر حال یکپارچگی امت اسلام( نه حکام اسلام ) از هرچیز واجب تر است !!! نباید خدای نکرده رهبران مان با دستور اخراج دیپلمات های مصر و عربستان و ... ما را دشمن شاد کنند ! وحدت امت اسلام از هر چیز واجب تر است !!! تا کی ؟ تا وقتی حماس نفس می کشد . تا وقتی هنوز غزه رمقی در جان دارد . برای همین است که صدا و سیما دارد به نحو احسنت به وظیفه ی بایکوت خبری خود در راستای سیاست های کلان بزرگانمان عمل می کند . به خبرهای زیر که بارها از صدا و سیما پخش شد دقت کنید :
- بالاخره وزرای خارجه کشورهای عربی پس از چند روز تشکیل جلسه دادند ولی در نهایت به علت اختلاف جدی برخی از آنها بر سر نحوه برخورد با موضوع غزه ، تصمیم گیری در مورد آنرا به شواری امنیت محول کردند .
- نمایندگانی از پارلمان های تمام کشورهای اسلامی در لبنان تشکیل جلسه دادند ... رییس پارلمان لبنان پس از پیشنهاد قطع رابطه کشورهای اسلامی با اسراییل با مخالفت جدی از طرف چند کشور عربی مواجه شد .

حال چرا مصلحت نیست به وضوح از کشورهای مخالف عرب نام برده شود و در تمامی سطوح خبری صدا و سیما خیلی سریع و کلی از کنار آن می گذرند ، نمی دانم !... شاید حفظ رابطه با کشورهای منطقه مهمتر از قتل و عام مسلمانان غزه است . شاید فعلا درگیر نشدن با سایر کشورهای اسلامی از همه چیز مهمتر باشد ! سیاستی که از بالا صادر شده و به صدا و سیما هم سرایت کرده است !
به هر حال قرار است ایران پس از طی سند چشم انداز بیست ساله و یا شاید هم چهل ساله مقام اول علمی و اقتصادی را دربین  کشورهای منطقه کسب کند . حیف است که این سرعت زیاد و رو به رشد انقلاب جوان ایران بخاطر موضعی عملیاتی و قاطع نسبت به فجایع غزه ، کند یا صفر گردد !!؟


صحبتی از مطالبه ی جهاد ندارم .اینبار مطالبه ی عکس العملی قاطعانه نسبت به حاکمان مسلمان همپیمان اسراییل است. امیدی به یاری کشورهای اسلامی نیست . خیلی وقت است که دیگر امیدی به راهپیمایی های ما هم نیست . و حالا دیگر امیدی به مسئولان ایران هم نیست ... اینبار دیگر فقط امیدمان به خدای ابابیل است .

این خاک ز سنگ های سجیل پر است
خون در دلمان به وسعت نیل پر است
با لشکر ابرهه اگر حمله کنند
باریکه ی غزه از ابابیل پر است

یا مهدی عج ...


نوشته شده در  جمعه 87/10/13ساعت  6:34 عصر  توسط مرفه با درد (حنیف) 
  نظرات دیگران()


لیست کل یادداشت های این وبلاگ
خونه جدید
ویژه : رای اعتماد به کابینه دهم
یادداشت سوم انتخاباتی
چرا هواداران آقای موسوی از ایشان برگشته اند ؟
انتخابات بالاشهر شیراز
چرا به احمدی نژاد رای میدهم ؟
کاریکاتور سیاست در ماه ربیع
غزه 4- هجدهمین روز مقاومت
غزه 3 - خط قرمز نظام در قبال غزه !!؟؟
غزه 1 - مطالبه ای جهاد را تبلیغ کنیم
اشراف عارف مسلک
بمب گذاری شیراز و ابهامی بزرگ
احوالپرسی خدا
دیگر برایت نامه نمی نویسم
در حواشی اعتکاف 87
[همه عناوین(36)]