سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دهمین سال تولد
امسال دهمین سالگرد تاسیس یکی از مجموعه های فرهنگی موفق در شیراز بود .
مجموعه ی فرهنگی موفق ! می خواهم غلو کنم ؟ یا شان کلمه ی بزرگ موفق را نمی دانم ؟
موفقیت با تحقق کامل هدف معنا پیدا می کند و چون ما هنوز در راهیم بنابراین تا رسیدن به مقصود ، سخن گفتن از موفقیت بیهوده است . پس بجای آن می گویم -موفقیت نسبی- که البته ارزش آنهم کم نیست . بنظر می رسد میزان توفیق این مجموعه ها به اندازه ی همت آنها در خوب سرپا نگاه داشتن علم های سرخ و سبزیست که تئورسین های یهود از آن به بالهای سرخ و سبز شیعه یاد کرده اند . تربیت یک جوان استشهادی متفقه بدرد بخور کار آسانی نیست . شاید بتوان یک شبه علم سرخ را بردوش کشید و استشهادی شد – گرچه تداومش کار آسانی نیست ! – اما علم سبز چه ؟ آیا بدوش کشیدن آن هم به همان آسانی ست ؟

خواندنی ها را دریابید
دو لینک به قسمت خواندنی های وبلاگ اضافه کرده ام که امیدوارم به دردتان بخورد . مخصوصا «زندگی در عین شکوه» که بیانگر یک نقد شیرین واقع گرایانه از تلخی مشهود یا نامشهود شروع زندگی بعضی مزدوجین امروزه است .
مقاله ی اشراف مذهبی ... هم جالب است اما قسمت کوچکی از آنرا قبول ندارم .

قصد کرده ام اینبار بیشتر روایت خوانی کنیم و کمتر حنیف خوانی
خدا را شکر می کنم که همیشه نسبت به خواندن و شنیدن روایات معصومین علیهم السلام حساس بوده ام . احساس لذتی که با خواندن اغلب روایات برایم ایجاد می شود متمایز از خواندن هر چیز دیگریست . دعا کنید بیشتر از آنکه خواننده ی خوبی باشم عامل خوبی  باشم .
نه من ز علم بی عمل در جهان ملولم و بس                     ملالت علما هم ز علم بی عمل است

(یک موضوع تکراری )+ یک سوال اساسی+و چند روایت عجیب(احتمالا بعضی هایش را قبلا نشنیده اید)
موضوع  : صله ی رحم
سوال : حتما تاکنون بارها ذهن خود را به چالش کشیده اید و به موانع ظهور یا بهتر بگویم به موانع تسریع در ظهور امام زمان عج  فکر کرده اید . لابد در این فهرست کذایی شما موارد زیادی هم قرار دارد ! صله ی رحم در ردیف چندم است ؟ دهم ؟ ششم ؟ بیستم ؟ سوم ؟ چقدر احتمال می دهید صله ی رحم در ردیف اول یا حداکثر دوم قرار داشته باشد ؟
در یکی از تشرفات مشهور که قصه ی آنرا خیلی هایمان هم بلد هستیم ، حضرت به صراحت بی توجهی شیعه نسبت به صله ی رحم را یکی از دلایل اصلی عدم فرج ذکر می کنند . جریان آنرا تعمدا بیان نمی کنم تا برای یافتن این نکته ی ارزشمند خودتان به زحمت بیفتید. در فصل تشرفات معروف جستجو کنید ...

خواندن 6 روایت زیر فقط 1 دقیقه طول می کشد
1-
پیامبر اکرم (ص) : یا علی در دنیا و آخرت 3 چیز از مکارم اخلاق است : الف – کسی که به تو ستم کرده عفو کنی. ب) با کسی که از تو بریده پیوند کنی. ج)با کسی که در برخورد با تو نادانی و جهالت کرده حلم ورزی
2- رسول خدا (ص) : یا علی دو سال راه برو و به پدر و مادرت نیکی کن و یک سال راه برو و صله ی رحم کن . یک میل راه برو و بیماری را عیادت کن ، دو میل راه برو و جنازه ای را تشییع کن . سه میل برو و دعوتی را اجابت کن ، چهار میل برو برادر دینی را در راه خدا یاری کن ، پنج میل برو و به فریاد درمانده ای برس ، شش میل برو و ستم دیده ای را یاری کن و برتو باد استغفار.
نکته : منظور از تعبیر به دو سال و یک سال و دو میل و ...نسبت اهمیت این کارها به یکدیگر است . که اهمیت نیکی به پدر و مادر بیش از همه و پس از آن صله ارحام و همچنین موارد دیگر .
3- رسول خدا (ص) : صله ی ارحام کنید اگرچه با سلام کردن باشد .
4- رسول خدا (ص) : خلق نیکو ، صله ی رحم و نیکی به خویشان ، عمرها را افزون کند و شهرها را آباد سازد ، اگرچه مردمان آن بدکار باشند !!!
مشتاقان جهاد بخوانند :
5- امیرالمومنین (ع) : از محبوب ترین راه ها به خدا دو جرعه است : یکی جرعه ی خشمی که با حلم و بردباری درخوری و دیگری ، غمی که با صبر و شکیبایی برخوری . و از محبوب ترین راه ها به خدا دو قطره است : قطره اشکی در دل شب و قطره خونی درراه خدا . و از محبوب ترین راه ها به سوی خدا دو گام است : گام مرد مسلمانی که صف مجاهدان راه خدا را محکم سازد و گامی برای صله رحم  و این گام دوم از گامی که برای جهاد بردارد بهتر است !!!
6- امام رضا (ع) : صله رحم کن اگرچه با جرعه ی آبی باشد .

می شد ده تا از صدها روایتی را هم که می گویند : «صله رحم اعمال را بپرورد و اموال را بیفزاید و بلا را بگرداند و حساب را اسان کند و عمر را دراز کند .» بیاوریم . اما غرض بیان نکته ای بود که این گونه روایات دیدها را بسته و از آن دور می کرد .

نوشته شده در  یکشنبه 86/11/21ساعت  12:51 صبح  توسط مرفه با درد (حنیف) 
  نظرات دیگران()


لیست کل یادداشت های این وبلاگ
خونه جدید
ویژه : رای اعتماد به کابینه دهم
یادداشت سوم انتخاباتی
چرا هواداران آقای موسوی از ایشان برگشته اند ؟
انتخابات بالاشهر شیراز
چرا به احمدی نژاد رای میدهم ؟
کاریکاتور سیاست در ماه ربیع
غزه 4- هجدهمین روز مقاومت
غزه 3 - خط قرمز نظام در قبال غزه !!؟؟
غزه 1 - مطالبه ای جهاد را تبلیغ کنیم
اشراف عارف مسلک
بمب گذاری شیراز و ابهامی بزرگ
احوالپرسی خدا
دیگر برایت نامه نمی نویسم
در حواشی اعتکاف 87
[همه عناوین(36)]