سفارش تبلیغ
صبا ویژن


علی حبه جُنه . قسیم النار و الجَنه . وصی المصطفی حقا . امیر الانس و الجِنه

هیچگاه گمان نمی کردم زمان تحویل سال کنار ضریح امیرالمونین ع باشم . تحویل سال ساعت 9 بود و ما از ساعت 4 به حرم رفته بودیم تا هم قبل از ازدحام جمعیتی که بعلت سال نو  لحظه به لحظه بر آن افزوده می شد بتوانیم یک دل سیر آقا را زیارت کنیم و هم آنکه زمان تحویل سال در نزدیکی های حضرت جاخوش کنیم .یکی امین الله می خواند ، یکی جامعه کبیره ، دیگری عاشورا ،قرآن ، اشک ، دعا ، نگاه و نگاه ... و سال نو شد . زمزمه های یا علی و یاعلی بلند شد و همه یکصدا دم یاعلی گرفتند . نگاهم به ضریح دوخته شده بود . همه را به یاد آوردم و به نیابتشان گفتم : السلام علیک یا امیرالمونین ...

من زار الحسین کمن زار الله فی عرشه 
کربلا آخر دنیاست . چگونه آنرا برایت توصیف کنم ؟ بگذار تا همین ابتدا به عجز خود در ابراز احساساتم اعتراف کنم . یک عمر یا حسین گفتم و نفهمیدم که او همه کاره دنیاست. یک عمر سینه زن حسین بودم و نفهمیدم که او براستی خون خداست. تا به زیارتش نروی نمی فهمی . تا صورتت را بر آستانش نگذاری نمی فهمی . تا بوسه بر ضریح علی اکبرش نزنی ، تا شش گوشه اش را در آغوش نگیری ، تا زیر قبت الحسین منتقم خونش را از عمق جان فریاد نزنی نمی فهمی.
زایر حسین که دیگر مداح نمی خواهد . خودش روضه خوان خودش می شود . فقط کافیست گوشه ای بایستی و رو به ضریحش بگویی السلام علیک یا اباعبدالله . حال به آخر دنیا رسیده ای . تو در عرشی و خدا را زیارت کرده ای. دیگر چه می خواهی ؟

این مسجد بوی اعتکاف می داد
خدا را شکر که برخلاف سفر قبل از فیض زیارت کامل مسجد کوفه و سهله محروم نماندیم . اگر از بنده بپرسند که آنها را توصیف کن می گویم مسجد کوفه مسجد حکومتی خداست و مسجد سهله مسجد عشق بازی با خدا . در روایت آمده است که اصلا خداوند دوست دارد از مسجد سهله خوانده شود و دوست دارد بنده اش از آنجا با او مناجات کند .حتما به همین دلیل هم هست که تمامی انبیا و اولیا در این مسجد با خدا مناجات کرده اند و برای بسیاری از آنها در جای جای آن مقام وجود دارد . حتما به همین دلیل هم هست که امام عصر عج همیشه در این مسجد با خدا مناجات می کنند . حتما به همین دلیل هم بود که وقتی پایان اعمال مسجد سهله با اذان مغرب مقارن شد ، اکثر زوار شیرین ترین نماز وداعیه عمرشان را خواندند . شیرین تر از نماز وداعیه دهها اعتکاف ! 

خر دجال و استثمار فرهنگی 
پشت سر زایرها راه می افتاد و مدام می گفت : حاجی، انا مسکین . انا مسکین . قیافه رقت انگیزی داشت . مثل بیشتر بچه های کوچه های عراق . به من که نزدیک شد گفتم : رووووح ، فلوس لا موجود ! بدم که بری باهاش دیش ماهواره بخری ؟ 

بعد از نماز ظهر در صحن حضرت امیر ع با یک جوان عراقی از شهر حله خوش و بشی کردم و از اوضاع عراق پرسیدم . او هم از ایران می پرسید. در انتها به یک دیش مخابراتی که روی دیوار صحن نصب شده بود اشاره کردم و پرسیدم شما به این چه می گویید؟ گفت ستلایت . گفتم اخوی همین ستلایت شما را بی غیرت کرده . وگرنه بیرون انداختن آمریکایی ها مثل آب خوردن است . من برای نجات شما از دست آمریکایی ها دعا نمی کنم . برای نجاتتان از دست این خر دجال دعا می کنم . فقط سرش را با تاسف تکان داد .

فتوبلاگ کربلا
عکسهای زیادی در طول سفر کربلا گرفتم که 40 تای آنرا با موضوعات مختلف در فتوبلاگم قرار دادم . برخی از عکسها بیانگر اتفاقات تاسف باری است که حتی در رسانه های ایران منعکس نشده است . مانند درگیری برخی نیروهای نظامی دولتی و غیردولتی در اطراف بین الحرمین و سواستفاده بعثی ها یا به تعبیر دیگری وهابیون از این اتفاق که منجر به خرابی و به آتش کشیده شدن دیوارهای حرم امام حسین ع و انفجار یکی از گلدسته ها شده است .یا دو عکس جالب دیگر صحنه ای از چند جوان ایرانی است که ساعت 12 نیمه شب واکسی صلواتی در وسط بین الحرمین راه انداخته بودند و کفشهای زایرین را واکس می زدند . چند عکس هم از دیش های ماهواره ای خانه های عراق گرفته ام که بخوبی در آنها نشان داده شده که چگونه ماهواره حتی در بین خانه های بسیار محقر مردم فقیر عراق اپیدمی شده است . ابتدا فکر می کردم بعلت عدم آنتن دهی مناسب یا وجود صدا و سیمای قوی در عراق مردم به ماهواره رو آورده اند ولی وقتی در شهر می دیدیم که بعضی از خانه ها فقط آنتن تلویزیون داشتند نظرم عوض شد که این نکته در یکی از عکس ها نیز بخوبی نشان داده شده .برای دیدن فتوبلاگ اینجا کلیک کنید.

سوغاتی کربلا !!!
عکسی زیبایی از گنبد و گلدسته های حرم حضرت ابالفضل ع که از پشت بام نزدیک ترین ساختمان به حرم گرفته شده است . اندازه آنرا خیلی کوچک نکرده ام تا هم بعنوان یک پوستر بزرگ قابلیت چاپ داشته باشد و هم بتوان از آن بعنوان پس زمینه ویندوز استفاده کرد .فکر کنم تاحالا چنین عکسی در اینترنت وجود نداشته . برای دریافت عکس اینجا کلیک کنید.

مزاح دوستان
در پیام های یادداشت قبلی وبلاگ برخی دوستان کنایه زده اند که اغنیا سوی کربلا روند و ما امام رضا می رویم و یا خوش بحال مرفه ها ... البته در اینکه مزاح فرموده اند شکی نیست . ولی خرج دویست هزار تومان سفر کربلا برای شیعه ای که امام صادق ع فرموده اند یکبار زیارت کربلا بر هر شیعه ای که شرایطش را دارد واجب است گمان نمی کنم خیلی سخت باشد . آنقدر هزینه ها و بریز و بپاش های غیرضروری و غیر واجب در زندگی های من و شماست که براحتی می توان با مقداری صرفه جویی هزینه سفر کربلایی که یکبارش واجب است را جور کنیم .یکی از دعاهای ثابتم در حرم حسینی این بود که همه عاشقان کربلا کربلایی شوند .انشالله . 


نوشته شده در  دوشنبه 87/1/12ساعت  11:46 عصر  توسط مرفه با درد (حنیف) 
  نظرات دیگران()


لیست کل یادداشت های این وبلاگ
خونه جدید
ویژه : رای اعتماد به کابینه دهم
یادداشت سوم انتخاباتی
چرا هواداران آقای موسوی از ایشان برگشته اند ؟
انتخابات بالاشهر شیراز
چرا به احمدی نژاد رای میدهم ؟
کاریکاتور سیاست در ماه ربیع
غزه 4- هجدهمین روز مقاومت
غزه 3 - خط قرمز نظام در قبال غزه !!؟؟
غزه 1 - مطالبه ای جهاد را تبلیغ کنیم
اشراف عارف مسلک
بمب گذاری شیراز و ابهامی بزرگ
احوالپرسی خدا
دیگر برایت نامه نمی نویسم
در حواشی اعتکاف 87
[همه عناوین(36)]