سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شماره 4
پیشاپیش میلاد امام رضا علیه السلام - و علینا ا نشالله زیارتش فی الدنیا و الاخره - را تبریک می گم . انشالله سال خوبی را در کنار اماممان داشه باشیم .

دنیا نوبتی است (1) 
ان اوایل که تازه قدم در راه کسب و کار گذاشته بودم و می بایست چرخ کوچک زندگی تک نفره ام را می چرخاندم - یادش بخیر - هنگام دیدن مردم در فرایند جان کندن برای در آوردن یک لقمه نان حلال یا حرام دچار احساس خاصی می شدم . هرچه بود احساس خوبی نبود ، مانند یک دلپیچه ی روحی . این برو و بیا ها ،‏ شور زدن ها ،‏ ایستادن ها ، سکوت ها ،‏فریاد ها ،‏ دعوا ها ،‏ پر و خالی شدن حساب های سیبا و جام و سپهر و آرامش های کذایی و دوباره این برو و بیاها ...
اوووووووووو  ،‏ همه اش برای یک لقمه نان ؟‏ می ارزد ؟‏
اولش فکر می کردم نمی ارزد . آخر در وصیتش به حسن ع گفته بود : « در طلب دنیا آرام باش و برای تحصیل روزی جانب اعتدال نگه دار ، چه بسا تلاشی که به نابودی سرمایه انجامد و هر جوینده ای یابنده و کامروا نباشد و هر که راه اعتدال پوید نیازمند نشود . » (2)
بعد تر که خواستند دستمان را حنایی کنند و سرمان را زیر آب ،‏ فهمیدم ،‏ یعنی خودم را فهماندم که « عبادت هفتاد جزء دارد و بهترین آنها طلب روزی حلال است (3). » پس می ارزد !‏ هرچه برو بیاها بیشتر ، عبادتت غلیظ تر ،‏ بساط رفاهت هم جورتر !
چند صباحی  وجدان بی دردمان را با این روایت گول مالیدیم و در خیال خام خودمان فکر می کردیم هم خدا را داریم و هم خرما را . اما امان از روزمرگی که هر چه می کشیم از دست اوست . قبحش ریخت . دیگر از صدای دستگاه پولشمار بانک حالم بهم نمی خورد ... و این دوران اندکی طول کشید تا ...
تا به خودمان آمدیم دیدیم دستمان را به میمنت و مبارکی به برق دادند و این ما بودیم و چرخی که حالا دو نفره اش را  باید می چرخاندم .
نمی دانم شاید آن برق گرفتگی باعث شد که وجدانمان بفهمد،  « بهترین روزی آن است که بقدر کفایت باشد(4) » نه به قدر رفاه . دوباره وقتی کنار پولشمار بانک می ایستم حال خوبی ندارم .

پی نوشت :‏
1- امام علی ع :‏ دنیا نوبتی است و دولت آن دست به دست می گردد ، پس با زیباترین شیوه بهره خود را از آن بخواه .
2- وصیت امام علی ع به امام حسن ع .
3و 4 - پیامبر اکرم ص



نوشته شده در  شنبه 85/9/11ساعت  1:39 صبح  توسط مرفه با درد (حنیف) 
  نظرات دیگران()


لیست کل یادداشت های این وبلاگ
خونه جدید
ویژه : رای اعتماد به کابینه دهم
یادداشت سوم انتخاباتی
چرا هواداران آقای موسوی از ایشان برگشته اند ؟
انتخابات بالاشهر شیراز
چرا به احمدی نژاد رای میدهم ؟
کاریکاتور سیاست در ماه ربیع
غزه 4- هجدهمین روز مقاومت
غزه 3 - خط قرمز نظام در قبال غزه !!؟؟
غزه 1 - مطالبه ای جهاد را تبلیغ کنیم
اشراف عارف مسلک
بمب گذاری شیراز و ابهامی بزرگ
احوالپرسی خدا
دیگر برایت نامه نمی نویسم
در حواشی اعتکاف 87
[همه عناوین(36)]