سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شماره 5

میگویند امشب شب دحوالارض است و شب مخصوص زیارتی امام رضا(ع). یا امام رضا ... اینبار هم شروع نوشتنم با نام شما شد .  
ما بدان مقصد عالی نتوانیم رسید                هم مگر لطف شما پیش نهد گامی چند

شماره 6
دیروز جمعه بود و می خواستم حتما بروز کنم و چون عزمم جزم بود که اینکار را بکنم نکردم ! و اینجاست که به خداشناسی می رسیم . باورت نمیشه ؟‏
دقیقش که نه ولی مضمون روایت را یادم است که از امیرالمومنین ع پرسیدند چگونه پی به وجود خدا بردید ؟ فرمودند از عزم های استوار و محکمی که سست می شوند و این نشان از همان علت العلل غایی است - حالا اگر روایت را کج و کوله نوشتم ببخشید - اینم یه جورشه !
گفتم جمعه ...
    جمعه و یوسف خودمان،
         یوسف و یعقوب ،
              یعقوب و شوق دیدار یوسف ...
غلبات شوق دیدار یوسف ، یعقوب را بر آن داشت که به هر چه نگرست یوسف دید ، و هرچه گفت از یوسف گفت .
با هر که سخن گویم اگر خواهم و گرنه            زاول سخن نام توام در دهن آید
تا روزی جبریئل آمد و گفت : نیز نام یوسف بر زبان مران ، که فرمان چنین است !
پس یعقوب به هر که رسیدی گفتی نام تو چیست ؟ بودی که در میانه ،‏ یوسف نامی برآمدی و وی را بدان تسلی بودی .

شماره 7
کمی سیاسی !‏

وجدانا انتخابات نتایج خوبی برای من داشت . هم نتایج مثبت شخصی و هم اجتماعی .
شخصی اش که فقط به خودم مربوط است . اجتماعی اش هم که خودتان فهمیدید .

- حتما شما هم فهمیدید که همه دعوا ها بر سر ؟‏ سر چی ؟‏
همه دعواها بر سر خداست . دعوا که نه ،‏ جنگ قدرررتتتببببخشییید جنگ خدمت ! حالا برای اینکه مردان خدا کمتر ناراحت بشوند می گوییم رقابت برای خدمت . اصلا ما کاری به قدرت و شهرت و خدمتش نداریم ،‏ بحثمان بر سر خداست . می بینی ؟ همه اش برای خداست . آقای فلانی 1 می خواهد رای بیاورد . رای بیاورد تا مشهور شود . شهرت مطلوبش است . تمنای شهرت دارد چون فطرتا در جستجوی مطلوب حقیقی ست . آقای فلانی2 می خواهد رای بیاورد تا نانش در روغن تر شود و روغن نان مطلوبی دگر و ... آقای فلانی3 می خواهد اگر مطلوب حقیقی اش خواست رای بیارود تا خدمت کند . مال این یکی که از همان اول حقیقی بود . همه شان دنبال خدا هستند اما یکی می داند و دیگری نمی داند .

- بنظر شما اگر در شهری ، خانم تازه وارد محترمه ای رای اول شوراها را بیاورد که عکس های تبلیغاتی اش خیلی هم خوب محجبه نیست چه نتیجه ای می توان گرفت ؟ اولین و آخرین نتیجه ای که بنده می گیرم این است که ما اصولگرا ها خوب کار نکردیم !  منظورم از کار ،‏ کار فرهنگی ست نه تبلیغات انتخاباتی !
اگر من و تو خوب کار می کردیم ، مردم به کاندیدای ما رای می دادند . به همین راحتی . اینهمه رای اولی دانش آموز داریم و آنقدر زیادند که یک تنه سرنوشت انتخابات ها را عوض می کنند . شما به عنوان یه فرد فرهنگی چقدر در این شهر روی رای اولی ها و دومی ها و سومی ها موثر بودید ؟‏ مردم به خوش خدمتی رای می دهند نه به خوشگلی ‍. اگر زمانی دیدید به خوشگل ها رای دادند بدانید خوش خدمتی ندیدند . پس به جای اینکه شعور مردممان را زیرسوال ببریم ، ببینیم کجای کار خودمان عیب داشت ؟
راستی حالا که همه رسانه ها از تلویزیون و روزنامه و منبر و همه و همه حضور حماسی مردم را تبریک می گویند و خوشحال اند که خبرگانمان بیش از ریاست جمهوری رای آورد - البته بنده هم خوشحالم - مسئولینمان حواسشان باشد جوگیر نشوند . تبریک ها مال ما عوام است نه شما. شما باید عزا بگیرید که چرا 36 درصد رای ندادند ؟ این 36 درصد نه ضد ولایت فقیه اند ،‏ نه معلول و مریض که نتوانند بیروند پای صندوق ، نه مرفه بی دردند و نه چیز دیگر . عمده این جمعیت بی تفاوت اند . چرا ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟



نوشته شده در  یکشنبه 85/9/26ساعت  12:49 صبح  توسط مرفه با درد (حنیف) 
  نظرات دیگران()


لیست کل یادداشت های این وبلاگ
خونه جدید
ویژه : رای اعتماد به کابینه دهم
یادداشت سوم انتخاباتی
چرا هواداران آقای موسوی از ایشان برگشته اند ؟
انتخابات بالاشهر شیراز
چرا به احمدی نژاد رای میدهم ؟
کاریکاتور سیاست در ماه ربیع
غزه 4- هجدهمین روز مقاومت
غزه 3 - خط قرمز نظام در قبال غزه !!؟؟
غزه 1 - مطالبه ای جهاد را تبلیغ کنیم
اشراف عارف مسلک
بمب گذاری شیراز و ابهامی بزرگ
احوالپرسی خدا
دیگر برایت نامه نمی نویسم
در حواشی اعتکاف 87
[همه عناوین(36)]